جاسوسی مایکروسافت
تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392 | 15:21 | نویسنده : sara

 

شرکت مایکروسافت،غول نرم افزاری دنیا ارتباط تنگاتنگی با سازمان NSA و FBI داشته است. و مدارک این ادعا توسط ادوارد اسنودن فاش شده است نشان دهنده جاسوسی مایکروسافت است.

شواهد نشان میدهد که مایکروسافت با سازمان prism همکاری میکرده،یک سازمان بزرگ نظارتی،که بر تمام شرکت های بزرگ اینترنتی از طریق سهولت دسترسی به اطلاعات ذخیره شده ابری شرکت ها.

از روزنامه گاردین گزارش شده که:مایکروسافت اخیرا به همراه شرکت های دیگر هچون Yahoo, Google, Facebook, PalTalk, YouTube, Skype, AOL ,Apple  مشتاقانه عضو prism شده اند.

 

جاسوسی مایکروسافت

جاسوسی مایکروسافت

 

مایکروسافت همچنین، با توجه به گزارش های اخیر روزنامه گاردین مایکروسافت میتوانسته خیلی از ویدیوها و صداهای موجود و چت های انجام شده در نرم افزار اسکایپ را  با توجه به  منشور prism جمع آوری کند.این جاسوسی مایکروسافت باعث نارضایتی برخی شده است.

و اتهامات دیگری همچون:

۱- مایکروسفات تمام رمزنگاری ها  را در اختیار NSA قرار میداده و به این صورت تمام چت ها ،ایمیل ها و خیلی از موارد دیگر برای سازمان NSA قابل مشاهده بوده.

۲- تمامی موارد انباشته شده در prism به طور مرتب توسط سازمان FBI و NSA چک میشده و گزارش تهیه میشده و در قالب گزارش هایی دیگر بایگانی میشده.مثل گزارش ورزشی.

البته شرکت مایکروسافت این مسئله را که با میل خود این اطلاعات رو در اختیار گذاشته باشد رد کرده است.

البته شرکت مایکروسافت در این مورد توضیحاتی را در قالب یک سند منتشر کرده و روی وبسایت خود قرار داده که متن این سند به شرح زیر است :

“ما در برابر درخواست دولت برای دسترسی به اطلاعات کاربران برای مسائل قضایی و مسائل امنیتی اصول مشخصی داریم”

“اول،ما تعهدات خود را مطابق با قانون مربوطه به مشتریان خود میدهیم.بنابراین ما داده های مشتریان را تنها در برابر پروسه های قانونی که مطابق این قانون و تعهدات باشند  در اختیار قرار میدهیم.

دوم،تیم انطباق ما تمامی درخواست ها را در خصوص داده های مشتریان به دقت بررسی میکند و ما درخواستی را که از نظر ما مورد قبول نیست را رد میکنیم و اطلاعات مشتریان را در اختیار قرار نمی دهیم.

سوم،اگر درخواستی مطابق قانون باشد و درخوصوص حساب کاربری خاصی باشد و یا مسئله شناسایی بیشتر فردی باشد ما اطلاعاتی را در خصوص آن حساب در اختیار قرار می دهیم و به هیچ وجه به این صورت نیست که به شکل مرتب به تمامی حساب ها دسترسی مستقیم باشد.

به هرحال برای همه ما کاربران ایرانی لازم است تا همیشه در فضای مجازی مراقب باشیم نه تنها به علت خبر جاسوسی مایکروسافت بلکه باید مراقب  تا حتی از طرف شخصی مورد سو استفاده قرار نگیریم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: جاسوسی مایکروسافت,